Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych
Informujemy, że z dniem 20 grudnia 2018 r. zmianie ulegną zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych.
Wprowadzone zmiany wynikają z wejścia w życie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw. Główne zmiany to:
- wprowadzenie nowego terminu rozpatrywania reklamacji dla transakcji płatniczych, który będzie wynosił 15 dni roboczych, a w szczególnie skomplikowanych sytuacjach będzie mógł być wydłużony do 35 dni roboczych,
- doprecyzowany został moment otrzymania zlecenia płatniczego, otrzymanego po godzinie granicznej lub w dniu wolnym od pracy;
- doprecyzowano zapisy dotyczące odpowiedzialności Banku wobec Posiadacza rachunku za niewykonanie lub nienależyte wykonanie transakcji płatniczej oraz za wykonanie nieautoryzowanej transakcji płatniczej;
- dodano zapisy określające sposób pobierania opłat od transakcji płatniczych realizowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w obrocie z państwami członkowskimi z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG – kraje Unii Europejskiej oraz Norwegia, Islandia i Liechtenstein), w jakiejkolwiek walucie. W takim przypadku zleceniodawca i beneficjent ponoszą opłaty określone w umowie zawartej przez każdego z nich ze swoim dostawcą- jedyną dostępną opcją jest opcja SHA.
Ponadto wprowadzono również zmiany nie związane z ustawą, tj.:
- dodanie zapisów dotyczących korzystania z kart płatniczych powiązanych z programem lojalnościowym;
- dostosowanie zapisów Regulaminu do możliwości realizacji przelewów wewnętrznych w systemie bankowości elektronicznych w czasie 24h/7;
- inne zmiany redakcyjne i legislacyjne nie mające wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.